Luna de miere – din perspectiva LUI si a EI

EL:

N-am mai scapat de Pufi si i-am facut nunta. Mai bine fugeam in Spania la cules de corcoduse: nemurile ei alea pricopsite, de la Patarlagele, ne-au dat la nunta gaini, branza, seturi de oale romane (adica de pamant), stergare tesute in casa si multe urari de copii multi (doamne fereste, ca ar trebui sa fac si botez!). Am zis ca turbez cand s-a strigat darul: de la tanti Leana o gaina grasa, de la nea Matei un miel schiop. Soacra mica da o caldare de arama cu pirostrie si socrul mic un butoi de tuica de pruna (ma rog, asta n-a fost prea rea). Oricum, am ramas dator la restaurant, noroc ca patronul ma cunoaste si a zis ca e OK sa platesc in rate.

Bun, dupa nunta, Pufi vrea in luna de miere… La Mangalia nu vrea, la Saturn cica-i statiune de mosi, noroc cu vecina de la trei care lucreaza la o agentie de turism: imi gaseste vecinica o saptamana de miere la greci, o nebunie: soare, mare, vila, ca acasa. Bucatarie in camera, oale si tot ce-ti trebuie (desi, zice vecina, voi n-o sa prea aveti nevoie, ca dragostea o sa va tina de foame), o alee pana la mare, flori multe, paradis. Ieftin ca braga. Si a fost tare fain: in vila numai romanasi, gratar in curte, frigider mare, incapeau beri suficiente, muzica seara, nici nu stiu cand a trecut saptamana. Multa bere si mult soare (ca la mare n-am prea fost, ca nu prea le am cu apa, am lasat-o pe Pufi sa se duca cu vecinele, daca vroia)… ideal.

Chiar mi-a parut rau cand ne-am intors acasa… poate repetam dupa primul botez.

EA:

Nici nu stiu cum sa va spun, ca n-o sa credeti ce mi s-a intamplat: eram asa de fericita ca Soricelul meu m-a cerut de sotie sub clar de luna, cu un inel din iarba…

Barbatii astia habar n-au cum vine treaba: a tipat cand mi-am comandat rochia de mireasa si m-a pus sa tai jumatate de trena si din voal, ca era prea scumpa. In loc de pantofii albi de la Mall mi-a adus sandale argintii din targ de la Vitan, ca cica erau la juma de pret. S-a imbracat cu costumul lui var-sau, care l-a adus din Spania acum un an, cand a facut ala nunta. La restaurant, in loc de lautari, i-a pus sa cante pe niste neamuri de ale lui, zidari prin Spania, care cica ziua dau cu mistria si noapte cu acordeonul… oricum cica canta si ziua, ca li se uraste pe ziduri sa stea degeaba… Am crezut ca face atac de dambla ca neamurile mele ne-au dat in dar mancare si de-ale casei… habar n-are cat costa un kil de telemea de oaie veritabila, si prosoapele tesute in casa fac sute de euro, ca am vazut eu pe Discovery un reportaj despre obiectele traditionale. Abia avem congelatoarele pline cu mancare pe juma de an, asta ca economie, insa o sa le vand si sa-i dau banii, zgarcitul!

Ce sa-ti zic, ca ai lui au fost tare pricopsiti!! „Socrul mare 200 de euro, ca e mare sef in Italia, varul Gigi 2 milioane, ca e sef la aprozar, nasul mare plateste mancarea din seara asta (daca platea bautura iesea in faliment!), cumnata Tanti 100 de euro, ca face videochat si-i merge bine!”Asa, si? Eu sunt frumoasa si desteapta, era normal ca el sa vina cu banii, eu am venit cu talentul meu nepretuit!!

Luna de miere… ce cosmar, nici nu vreau sa-mi amintesc: cand a zis ca mergem in Grecia, am crezut ca-l iubesc din nou la nebunie, ca inainte de nunta si sa ne certam pe cine plateste restaurantul. Grecia… tara zeilor, o sa fie de neuitat. Si asa a fost!!

Nesimtitul m-a dus la o cabana darapanata undeva pe un deal prafos, care cica era vila. In camera, BUCATARIE!!! Ce?? S-a sfarsit lumea sa gatesc eu? In luna de miere? Sa crape foamea in el, ca eu pot sa mananc si portocale din gradina. In rest, cotetul plin de vreo 6 familii de babuini, romanasi cu burta, 3-4 puradei de caciula si cate o nevasta ba grasa si rea de gura, ba scandura, cu moate in cap si tot rea de gura. De dimineata pana seara, puradeii racneau, nevestele racneau la puradei, barbatii la neveste si in final intre ei. Cand se opreau, incingeau gratarul, scoateau berea, dadeau drumul la manele si tine-i Doamne! Sobolanul meu (ca soricel nu mai merita sa-i zic), i-a luat in brate din prima zi, si programul lui era cam asa: dimineata, sculat, plecat cu vecinii dupa aprovizionare (carne, bere, vin si apa minerala), incins gratar, baut si mancat pana cade lat. Somn de voie. Trezirea si de la capat, pana seara. Dupa apus, pentru romantism, melodii cu Adi Minune, Adita talent, Copilul de Aur, Printesa de Argint si Guta – regele manelelor.  Aproape de miezul noptii, consoartele vecinilor opreau taraboiul cu furtunul cu apa rece, trimiteau babuinii si copiii la culcare, frecau gratarul pentru a doua zi si isi intindeau bikinii la uscat.

Ca sa scap de balamuc, am plecat la mare: aleea de flori pana la plaja era, de fapt, un drum plin de praf, pe care te batea soarele in cap vreun sfert de ora pana ajungeai la o plaja plina de pietre si maracini, cu apa verde smarald – de la algele din ea, mai ceva ca la Mamaia. Am inceput sa plang: Pufi, cine erai tu si unde ai ajuns… Suparata, m-am intors in satul ala uitat de lume si m-am dus la farmacie, sa iau un somnifer pana plec acasa. Noroc cu farmacistul, o bunaciune de vaduvior grec, copt cum ii sade bine, de m-a facut sa uit si de babuini, si de vila aia confort trei si de maracinii de pe plaja… in fiecare zi ne-am amestecat fluidele, cum se zice la chimie, de chiar m-am simtit si eu in luna de miere…

Chiar mi-a parut rau cand ne-am intors acasa… poate repetam dupa primul botez.

Intrebare: ce va aduceti aminte din luna de miere?

EL: multa bere

EA: mult romantism…

Prietenii stiu de ce!  :)))))))))))))))))))

Acest articol a fost publicat în De toate pentru toti. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

